01.08.2016

Yoshimura Suzuki na podium legendarnego wyścigu 8h Suzuka

W minioną niedzielę zespół Yoshimura Suzuki Shell Advance stanął na podium w legendarnym wyścigu 8h Suzuka w Japonii. Po pasjonującej walce i pokonaniu 217 okrążeń czerwono-czarne Suzuki z numerem 12 minęło linię mety jako trzecie.

Yoshimura Suzuki na podium legendarnego wyścigu 8h Suzuka
Yoshimura Suzuki na podium legendarnego wyścigu 8h Suzuka

Takuya Tsuda, Nori Haga i Josh Brookes do drugiego miejsca stracili zaledwie dziesięć sekund, a ich pojedynek z Kawasaki Team Green był ozdobą wyścigu. Wielokrotne manewry wyprzedzania na jednym okrążeniu przy jednoczesnym wymijaniu zawodników dublowanych rozgrzewały japońską publiczność do czerwoności.

Yoshimura Suzuki na podium legendarnego wyścigu 8h Suzuka
Yoshimura Suzuki na podium legendarnego wyścigu 8h Suzuka

Podczas najbardziej prestiżowego wyścigu w Japonii aż trzy zespoły używające Suzuki GSX-R 1000 zameldowały się w pierwszej dziesiątce. Oprócz Yoshimura Suzuki Shell Advance były to też Moto Map SUPPLY (Nobuatsu Aoki, Josh Waters i Yoshihiro Konno) oraz Team KAGAYAMA (Yukio Kagayama, Naomichi Uramoto i Ryuichi Kiyonari), który na początku wyścigu przewodził stawce.

Yoshimura Suzuki na podium legendarnego wyścigu 8h Suzuka
Yoshimura Suzuki na podium legendarnego wyścigu 8h Suzuka

Broniący tytułu mistrzów Świata Suzuki Endurance Racing Team niestety nie zdobył punktów po przygodach z karą i wypadkiem, ale i tak Vincent Philippe, Anthony Delhalle i Etienne Masson wykazali się wielką determinacją awansując z 48 na 22 pozycję. Mimo niepowodzenia SERT jest nadal czwarty w klasyfikacji generalnej mistrzostw tracąc jedynie 9 punktów do innego zespołu Suzuki Team April Moto Motors Events. Gregg Black, Gregory Fastre i Alex Cudlin, którzy od początku sezonu prowadzą w mistrzostwach zdobyli w Japonii 2 punkty za dziewiętnaste miejsce.

Wyścig ruszył w niedzielę o 11:30 lokalnego czasu i od początku na czoło, po fenomenalnym starcie wysunął się Ryuichi Kiyonari z Team KAGAYAMA, który prowadził przez osiemnaście okrążeń, gdy oddał prowadzenie późniejszym zwycięzcom z Yamaha Factory Racing. Kiyonari zjechał na zmianę na 26 okrążeniu by przekazać motocykl Kagayamie, ale problemy z systemem zmiany kół zepchnęły zespół aż na szóste miejsce. Problemy z systemem zmusiły zespół do kolejnego zatrzymania i odrabiania strat.

Yoshimura Suzuki na podium legendarnego wyścigu 8h Suzuka
Yoshimura Suzuki na podium legendarnego wyścigu 8h Suzuka

Ostatnia runda sezonu 2016 odbędzie się 27 sierpnia na niemieckim torze Oschersleben. Finałowy, ośmiogodzinny wyścig zapowiada się wyjątkowo emocjonująco, ponieważ aż siedem zespołów ma realne szanse na tytuł.

Wyniki 8h Suzuka:
1. Yamaha Factory Racing Team 218 okrążeń
2. Team Green Kawasaki 218
3. Yoshimura Suzuki Shell Advance 217
4. YART Yamaha 214
5. Moto Map SUPPLY 214

Klasyfikacja generalna mistrzostw Świata Endurance po 3 wyścigach:
1. Team April Moto Motors Events 68 punktów
2. SRC Kawasaki 60
3. YART Yamaha 60
4. Suzuki Endurance Racing Team 59
5. FCC TSR Honda 56
6. GMT94 Yamaha 52
7. Honda Endurance Team 51

Yoshimura Suzuki na podium legendarnego wyścigu 8h Suzuka
Yoshimura Suzuki na podium legendarnego wyścigu 8h Suzuka

O ENDURANCE:
Swoje początki wyścigi wytrzymałościowe mają w 1922 roku, kiedy to Eugene Mauve zorganizował pierwszy wyścig Bol d’Or. W latach sześćdziesiątych rozgrywano mistrzostwa pod nazwą FIM Endurance Cup. W roku 1976 EC zmienił się w European Championship, a potem w 1980 w World Endurance Championship (Mistrzostwa Świata Endurance) i pod tą nazwą seria ta funkcjonuje do dziś. Dzięki swojemu unikalnemu formatowi kilka wyścigów z kalendarza tej kategorii stało się wręcz legendarnymi np.: 24h Le Mans, 24h de Liege (tor Spa-Francorchamps), 8h Suzuka i Bol d’Or.

Obecnie wyścigi wchodzące w skład mistrzostw Świata mają format ośmio (Suzuka, Oschersleben), dwunasto (Portimao) i dwudziestoczterogodzinny (Le Mans). Zespoły rywalizują w klasach EWC o Mistrzostw Świata, Superstock o Puchar Świata oraz Open bez klasyfikacji generalnej.

Pierwszy tytuł mistrzowski dla Suzuki Endurance wywalczyli Richard Hubin i Herve Moineau w 1983 roku. Obecnie można powiedzieć, że fabryka Suzuki zdominowała tę serię - zawodnicy ścigający się na motocyklach tej marki sięgali po tytuły mistrzowskie aż siedmiokrotnie w latach 2005-2013 i czternastokrotnie w całej historii. W tym sezonie Suzuki Endurance Racing Team reprezentują Vincent Philippe, Anthony Delhalle i Etienne Masson.

29.06.2019

Suzuki Moto Szkoła, Tor Łódź, 29.06.2019

Suzuki od wielu lat czuwa nad bezpieczeństwem motocyklistów. Trzynasty sezon szkoleniowy Suzuki Moto Szkoły zakończyliśmy na Torze Łódź. Podczas ostatniej edycji naszymi specjalnymi gośćmi byli przedstawiciele Klubu Hayabusa. Również tym razem szkolenie przebiegło w przyjemnej i rodzinnej atmosferze, a była to zasługa wspaniałych uczestników oraz kompetentnych instruktorów.

Dowiedz się więcej
20.06.2019

Suzuki Moto Szkoła, Tor Stary Kisielin, 20.06.2019

Szkolenie na Torze w Starym Kisielinie przeprowadziliśmy skąpani w słońcu. Tamtejszy tor jest w jednej części bardzo szybki, a w drugiej wolny i kręty. Przy tak trudnych warunkach pogodowych było trudno zachować koncentrację. Doświadczeni instruktorzy bacznie czuwali nad przebiegiem szkolenia i bezpieczeństwem uczestników. Pomimo dekoncentrującej pogody wszystkie cele szkoleniowe zostały zrealizowane. Z przyjemnością wydaliśmy kolejne certyfikaty ukończenia Suzuki Moto Szkoły.

Dowiedz się więcej
19.06.2019

Bezpieczne wakacje na motocyklu z Suzuki

Suzuki zaprasza motocyklistów na akcję serwisową „Bezpieczne wakacje”. W lipcu posiadacze motocykla lub quada Suzuki mogą skorzystać z bezpłatnej kontroli serwisowej, a także rabatów na części i akcesoria.

Dowiedz się więcej
16.06.2019

Suzuki Moto Szkoła, Tor Bydgoszcz, 16.06.2019

Tym razem na Torze Bydgoszcz pogoda przez cały dzień była niezmienna, przyjazna i bezdeszczowa. Ale to nie pogoda była głównym bohaterem tego dnia. Głównymi bohaterami jak zawsze byli wszyscy uczestnicy szkolenia. Tuż po oficjalnej premierze w Polsce, na Tor Bydgoszcz wyjechał najnowszy model Suzuki - Katana. Stylizowany na kultowy power naked z 1981 roku, zachwycił uczestników swoją doskonałością: znakomita pozycja dla kierującego, świetne przyspieszenie od niskich obrotów, rewelacyjne hamulce, zwinność w zakrętach i technologiczne zaawansowanie. Nowa Katana zdała egzamin w Suzuki Moto Szkole celująco.

Dowiedz się więcej